מזיכרונותיו של אליצור יעקב.

הכל התחיל כאשר הגענו לנעורים, היינו פחות מגיל 17 ולמדנו במגמת  מפעילי צמ”ה, למדנו על כלי צמ”ה חלקם צבאיים שהיו שייכים לגדוד 573 וחלקם של נעורים.
את מבחן הסיום עשה לנו מג”ד 573 בוצ’ו ואנשיו, לאחר שהתגייסנו לחייל הנדסה, אוטומטית הגענו לגדוד 573, עברנו השתלמות שלב 8 על ד – 9 ויעה אופני 988 ולאחר מכן עברתי לבי”ס להנדסה צבאית באדוריים.
כאשר היה תרגיל באום דארג’ והיה צריך ד – 9 היו שולחים אותו ללא מפעיל, בוצ’ו היה אומר להם שיש לכם את אליצור יעקב שהוא יוריד אותו מהמוביל וכך היה, לאחר מכן הגיע זחל”מ מדחס לאדוריים, נתנו להפעילו יחד עם כלי צמ”ה.
אני השתחררתי משרות סדיר ב 28/8/73 לאחר חודש וחצי פרצה מלחמת יום הכיפורים ולי אין יחידה עדיין, גיסו אותנו בצו 8 לצריפין ושם שאלו אותנו מי מפעיל 988 אני עניתי שאני יודע ויחד עם עוד כמה אנשי מילואים שלחו אותנו למחנה קישון שאז התברר לנו שאנחנו בגדוד 630 של הנדסה ימית, חתמנו מיד על ציוד ומשם המשכנו לימ”ח רפידים, שם היו הרבה גרורים של דוברות והרבה יעים 988 שהפכו אותם למנופים עם מתקון משולש הרמה המחובר לכף, אחרי כמה ימים ולילות של הרכבת דוברות בא אלינו המ”פ ושאל אותנו מי מכיר את זחל”מ המדחס ואני ראיתי שזה אותו זחל”מ המדחס מאדוריים שאני מכיר אותו טוב מאד, עניתי למ”פ שאני מכיר ויודע להפעילו ואז הוא נתן לי עוזר ולאחר מכן נסעתי לאיסמאליה בצד המצרי כשאני עובר עם הזחל”מ על גבי גשר הגלילים באזור מוצב מצמד, הזחל”מ היה מיועד לניפוח סירות הגומי, בדרך לאיסמאליה היה רכב זיל שלל שאני הצלחתי להתניע ועשינו ממנו רכב שרות, לאחר שהחליטו לא לסגור על הארמיה השנייה שחצתה במלחמה את התעלה לאזור בלוזה, נסענו לכיוון העיר סואץ ובדרך עברנו בשדה התעופה של פאיד ותחנת הרכבת.
בשלב מסוים חזרנו לצד שלנו לסיני למוצב לקקן בסמוך לאגם המר הגדול ושם בנינו מזח מגשר כלובים ועבור סירות של הנדסה ימית, המזח היה גיבוי לשלושה ראשי גשר, גשר הגלילים, גשר התמסחים וגשר הדוברות, סירות הגומי היו מבצעות סיורים באגם לאחר שאנחנו היינו צמודים לארמיה השלישית שהייתה מכותרת מכל הכיוונים, אני נמצא על המזח ומפעיל גם סירות גומי, לאחר שנבנה הגשר היבשתי, פרקנו את שלושת הגשרים והעברנו אותם לרפידים לימ”ח הנדסה ושם עשיתי מילואים בתפקיד מפעיל 988 לטיפול ותחזוקה של הדוברות עד שנת 1982 ולאחר הסכם השלום עם מצריים פורק אגד הצליחה וההנדסה הימית, כל הדוברות והגלילים הועברו לקציעות לשיזף לבית הקברות שלהם עד היום הזה.